Forlaget Columbus

Netværkssamfundet

  • Figur 1.1 Internetbrug i udvalgte lande fra 1990-2013
  • Figur 1.2 Udviklingen i udbredelsen af teknologi
  • Figur 1.3 Befolkningens computerbrug
  • Figur 1.4 Befolkningsgrupper på sociale netværkstjenester
  • Figur 2.1 Adgang til internet fra 2004-2014
  • Figur 2.2 Befolkningens brug af internettet fra 2005 til 2014
  • Figur 2.3 Udvalgte private formål ved internetbrug, 2014
  • Figur 2.4 Danskernes brug af sociale netværkstjenester
  • Figur 2.5 Unges motiver for at bruge sociale netværkssider
  • Figur 2.6 Unges motiver for at bruge sociale netværkssider
  • Kommunikationsmodel
  • Figur 2.7 Danskernes brug af mobiltelefonen
  • Figur 2.8 Formål med internetbrug på mobiltelefonen
  • Figur 3.1 De tre socialiseringsformer
  • Figur 3.2 Anthony Giddens: Modernitetens dynamiske effekter
  • Globale kommunikationsformer
  • Figur 3.3 Fra det cykliske over det lineære til det hyper­komplekse samfund
  • Figur 3.4 Stødpudezoner der beskytter individet mod det omkransende samfund
  • Figur 4.1 Barnets udvikling
  • Figur 4.2 Meads opdeling af identiteten i jeg’et og mig’et
  • Figur 4.3 De tre identitetsniveauer
  • Figur 2.4 Axel Honneths tre anerkendelsessfærer
  • Figur 4.5 Identitet gennem livet
  • Figur 5.1 De væsentlige forskelle mellem indfødte og immigranter
  • Figur 5.2 Komponenter i et neotribalt fællesskab
  • Figur 5.3 Fremkomsten af neostammer
  • Figur 5.4 De ændrede fællesskabsformer
  • Figur 5.5 Illustration af hvordan man kan se de virtuelle fællesskaber som en kontekst, hvori online
  • Figur 5.6 Forskydningen af organiseringen fra fællesskaber til netværk
  • Figur 5.7 Hvad der kan gøre det attraktivt at være i selskab med medierne
  • Figur 5.8 De fem teoretikeres væsentligste pointer om netværkssamfundet
  • Figur 6.1 Twitters 10 mest sociale politikerepointer om netværkssamfundet
  • Figur 6.2 Så meget fylder partiet i debatten på Facebook og Twitter
  • Figur 6.3 Politikernes kloutscore
  • Figur 6.4 Netværksindividets politiske orientering
  • Figur 6.5 Sammenhængen mellem information, sand information og viden

Jeg handler som

Skole

Forlaget Columbus

Offentlig institution
(for skolens ansatte)

Privat

Forlaget Columbus

Privatkunde
(privat, studerende
og virksomhed)