SRP:
SRP-spørgsmål 1:
- Redegør for hvad der forstås ved den “idealistiske” skole.
- Analysér tilblivelsen af Verdensmålene med udgangspunkt i den “idealistiske” skole.
- Diskutér hvorvidt den “idealistiske” skole er trilstrækkelig for at forstå Verdensmålenes tilblivelse.
SRP-spørgsmål 2:
- Redegør for den “realistiske” skole.
- Analysér COP25-forhandlingerne i Madrid, december 2019, med udgangspunkt i den “realistiske” skole.
- Diskutér hvorvidt den “realistiske” skole er tilstrækkelig for at forstå COP25-forhandlingerne i Madrid.
SRP-spørgsmål 3:
- Redegør for de forskellige typer af internationale organisationer.
- Analysér hvilken betydning FN’s specifikke organisationstype havde for tilblivelsen af Verdensmålene.
- Diskutér hvorvidt en organisation som FN er effektiv som drivkraft for globale udvikling