Forlaget Columbus

Massemedier og politisk kommunikation - 2. udgave

  • Figur 2.2. Model af massemedieret politisk kommunikation
  • Figur 2.4. Partiernes samlede medlemstal
  • Figur 2.5. Danskernes politiske interesse
  • Figur 2.7. Kommunikative kredsløb der fører til offentligt samtykke
  • Figur 3.2. Markeds- og salgsorienterede partier
  • Figur 3.3. Markedet for varer og for politik
  • Figur 3.4. Molins model over de faktorer, der bestemmer et partis adfærd
  • Figur 3.6. Målgrupper efter politiske kriterier
  • Figur 3.7. Spinaktiviteter i relation til de fire strategier
  • Figur 4.1. David Eastons model af den politiske beslutningsproces
  • Figur 4.2. De fem faser i lovgivningsprocessen
  • Figur 4.3. Peter W. Kingdons model for dagsordenfastsættelse
  • Figur 4.5. Krydspresmodellen
  • Figur 5.1. Nyhedsformidling: Udveksling mellem aktører
  • Figur 5.2. Nyhedsproduktionens 4 faser
  • Figur 5.3. Hierarki over journalistisk arbejde
  • Figur 5.4. Reklame- og markedsføringsbureauer, omsætning fra salg af reklameplads/-tid fordelt på me
  • Figur 5.5. Antallet af journalister og kommunikationsfolk i Danmark i perioden 1991-2011
  • Figur 5. 6. Avisernes vinkling af politik
  • Figur 6.2. Danskernes interaktive deltagelse i nyheds- kommunikation
  • Figur 7.2. Dimensioner og brug af nyhedsmedier
  • Figur 7.3. Benyttelse af nyhedsmedier den seneste uge
  • Figur 7.4. Alder og avislæsning på papir
  • Figur 7.5. Benyttelse af nyhedsmedier seneste uge i forhold til alder
  • Figur 7.6. Uddannelsesniveau og aviser
  • Figur 7.7. Holdninger og deres mulige forandringer
  • Figur 7.8. De tre dagsordener
  • Figur 7.10. Politisk selvtillid og hvorvidt personer ser politik som spil eller substans
  • Figur 7.11. Andel som bestemmer sig i valgkampen og vælgernes mobilitet
  • Figur 8.1. Væbnede konflikter 1946 til 2010
  • Figur 8.3. Temaer dækket af danske medier
  • Figur 8.4. Dækning og meta-dækning af WikiLeaks video om drab på civile i Irak
  • Figur 8.5. Demokratiets dilemma under krig og kriser
  • Figur 9.1. Mål og midler i en terrorhandling
  • Figur 9.2. Ændringer i journalistisk vinkling i dækning af islam i perioden 2000-2008 i den engelske
  • Figur 9.3. Procentdel af personer, der mener at terrorisme er en af de to vigtigste nationale proble

Jeg handler som

Skole

Forlaget Columbus

Offentlig institution
(for skolens ansatte)

Privat

Forlaget Columbus

Privatkunde
(privat, studerende
og virksomhed)