Forlaget Columbus

Politisk kommunikation

Bredsgaard Lund, Bo og Mads Christian Esbensen (2006):
Samtaler om spin. Insiderberetninger om medier og politik, P. Haase & Søns Forlag A/S. Forfatterne har interviewet en række personer, der arbejder eller har arbejdet som medie og kommunikationsrådgivere for politikere. Der er desuden interviews med en række forskere, herunder den engelske sociolog Anthony Giddens. Bro, Peter Bro, m.fl. (2005):
Mediernes valgkamp, Modinet og Mandag Morgen, (www.modinet.dk)
Studie af mediedækningen af kampagnen op til Folketingsvalget i 2005. Bro, Peter, Ole Larsen, og Rasmus Jønsson (2006):
Politisk journalistik og kommunikation, Samfundslitteratur
Debatbog om mediernes rolle i forhold til politik og det demokratiske samfund. Jønsson, Rasmus og Ole Larsen (2003):
Professionel politisk kommunikation et studie af 20 dages valgkamp, Akademisk Forlag
Studie af valgkampen i 2001, der ser nærmere på den politiske kommunikation og dens organisering i forskellige partier. Krause-Kjær, Niels (2003):
Den politiske landsby. Om Christiansborg, journalisterne og politikerne, Ajour.
Bogen ser nærmere på relationen mellem journalister og politikere på Christiansborg. McNair, Brian (2003):
An introducion to political communication communication and society, Routledge
Grundbog i politisk kommunikation. Ser specielt på politik og valg i England og USA. Thompson, John B. (2002):
Den politiske skandale, Hans Reitzels Forlag
Studie af et af de fænomener der præger politik nu om dage: Den politiske skandale. Der ses i særlig grad på skandaler i USA og England. Vigsø, Orla (2004):
Politisk marketing en kort introduktion, working paper no. 5, Handelshøjskolen i ÅrhusIndføring i teori om politisk marketing.

Jeg handler som

Skole

Forlaget Columbus

Offentlig institution
(for skolens ansatte)

Privat

Forlaget Columbus

Privatkunde
(privat, studerende
og virksomhed)