Forlaget Columbus

AT

Som under DA-HI opgaverne, så gør det samme sig selvfølgelig gældende med AT; hver skole har deres procedure for, hvordan AT forløb tilrettelægges og gennemføres. Nedenstående er derfor alene tænkt som inspiration, hvad indholdet angår.

Idébank

Historie og Fysik
Hvorledes er tid blevet målt i historien, f.eks. antikken, middelalderen, renæssancen, oplysningstiden, hvorfor, og hvilken betydning for den aktuelle definition/opfattelse af tid har det haft? (skal konkretiseres på emne, personer, periode)

Historie og Biologi/Religion
Udgivelsen af Darwin’s  The Origin of Species 1858 afstedkom et sammenstød mellem tro og viden, der af sted en ny måde at tænke og tro på – hvordan og med hvilke konsekvenser for henholdsvis kirken og naturvidenskaben?

Historie og Engelsk/Samfundsfag
Irland – identitet og udvikling. Konflikten i Nord-irland har gennem århundreder formet det irske samfunds udvikling og identitet; religiøst, politisk, nationalt og økonomisk – hvordan og hvorfor? I hvilken udstrækning gør dette sig gældende i dag?

Historie og Religion
Anvendelsen af de sociale medier under det arabiske forår har haft afgørende betydning for dette politisk og religiøse nybrud – hvordan og med hvilke konsekvenser?

Jeg handler som

Skole

Forlaget Columbus

Offentlig institution
(for skolens ansatte)

Privat

Forlaget Columbus

Privatkunde
(privat, studerende
og virksomhed)