Forlaget Columbus

EU - forløb til samfundsfag

  • Figur 1.3 Integrationsbegrebets to akser
  • Figur 1.5 Suverænitetsbegrebet
  • Figur 2.4 Beslutningsprocesser i EU
  • Figur 2.5 Eastons model over et politisk system
  • Figur 2.6 EU som politisk system
  • Figur 3.1 Told
  • Figur 3.2 Danmarks handel med EU
  • Figur 3.3 Danmarks globale handel (inklusive EU)
  • Figur 3.4 Fra frihandelsområde til økonomisk union
  • Figur 3.7 Kompas-model over udvalgte EU-landes økonomiske situation
  • Figur 3.7 Kompas-model over udvalgte EU-landes økonomiske situation
  • Figur 3.10 Holdningen til euroen blandt befolkningerne i euro-landene, 2007- 2024, procent
  • Figur 3.11 Sammenligning mellem de største amerikanske og europæiske firmaer
  • Figur 3.12 Verdenshandlen er gået i stå
  • Figur 3.13 Antal handelshindringer pr. år fra 2009 til 2023
  • Figur 4.1 EU’s grænser (a)
  • Figur 4.1 EU’s grænser (b)
  • Figur 4.3 Samlet antal ”irregulære” grænsekrydsninger til EU, 2009-2022
  • Figur 4.4 Hvordan kan migrationen til Europa forklares – push- og pullfaktorer
  • Figur 4.5 Antal ”irregulære ankomster” til EU 2024
  • Figur 5.1 Den strukturelle ramme for den fælles sikkerheds- og forsvarspolitik
  • Figur 5.2 Kort over EU-operationer 2024
  • Figur 6.2 Spill-over-effekt
  • Figur 7.2 Danskernes holdning til det retlige forbehold 2018-2025
  • Figur 7.3 Danskernes holdning til euro-forbeholdet 2018-2025
  • Figur 7.4 Grupper i Europa-Parlamentet fra 2019 til 2024 og fra 2024-2029

Jeg handler som

Skole

Forlaget Columbus

Offentlig institution
(for skolens ansatte)

Privat

Forlaget Columbus

Privatkunde
(privat, studerende
og virksomhed)