Kreativ opgave
Gruppevis produktion af plancher med det væsentligste fra dagens lektie. Tekst og billeder. Gerne modeller og figurer!
Materialer: A3-papir, tuscher, sakse, limstifter (til elevers print). I skal selv udvælge og strukturere indholdet. I skal kunne forklare udviklingen og have overblik over det væsentligste indhold i dagens lektie ud fra jeres planche.
Opsamling: Grupperne præsenterer deres plancher for hinanden.
Skema til elevoplæg om de forskellige guder og jætterne
Skema, som kan bruges til at strukturere elevoplæg og udpege, hvad eleverne skal have med. Der er i bogen bokse om Tyr (s. 21), vaneguderne Njord, Frej og Freja (s. 40), Odin (s. 56), Jætter (s. 81) og Tor (s. 94).
Gudens/figurens navn og evt. betydning | ... |
---|---|
Ansvarsområde/funktion | ... |
Særligt kendt for… | ... |
Optræder i teksten… | ... |
Geografisk område | ... |
Arkæologiske eller andre spor | ... |