Figurer fra bogen
![Figur 1.1 Hvordan kan man arve dårlige levekår?](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur1-1_7aa9a0a756_csm_logo_1957ec42e6_4ef871589e.jpg)
![Figur 1.2 Den sociale arvs betydning](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur1-2_841da52d89_csm_logo_1957ec42e6_e3a96819d5.jpg)
![Figur 1.3 Forskellig middellevetid for mænd mellem højeste og laveste indkomstkvartil](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur1-3_54086dbd1e_csm_logo_1957ec42e6_21cab7a9c5.jpg)
![Figur 1.4 Makro-, meso- og mikrosociologi](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur1-4_04a194080f_csm_logo_1957ec42e6_7b3035a676.jpg)
![Figur 1.5 Forskellige opfattelser](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur1-5_f2a7411f60_csm_logo_1957ec42e6_bb9cebc048.jpg)
![Figur 2.1 Fællesskab og samfund ifølge Tönnies](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur2-1_63d90f73b5_csm_logo_1957ec42e6_789a5317d3.jpg)
![Figur 2.2 Det traditionelle og det moderne liv ifølge Simmel](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur2-2_d1c75f7c93_csm_logo_1957ec42e6_759b9250e0.jpg)
![Figur 2.3 Durkheims sondring mellem mekanisk og organisk solidaritet](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur2-3_7358da70ca_csm_logo_1957ec42e6_90f7eb3a35.jpg)
![Figur 2.4 To hovedspor i studiet af det sociale](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur2-4_cfe4e65239_csm_logo_1957ec42e6_707ef3ae15.jpg)
![Figur 2.5 Durkheims model for udvikling af anomi og selvmord](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur2-5_0d024e2ede_csm_logo_1957ec42e6_7e17de49be.jpg)
![Figur 2.6 Traditionelt og moderne samfund ifølge Weber](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur2-6_54552b7a2a_csm_logo_1957ec42e6_58bcc4557d.jpg)
![Figur 2.7 Basis og overbygning](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur2-7_ccb2ea6bd4_csm_logo_1957ec42e6_20120e1d9e.jpg)
![Figur 2.8 Marx' stadieteori over historiske produktionsmåder/samfundsformationer](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur2-8_39d00868ed_csm_logo_1957ec42e6_4ce453419e.jpg)
![Figur 2.9 Marx' kritiske analysemodel](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur2-9_9530c50341_csm_logo_1957ec42e6_8810e355cd.jpg)
![Figur 2.10 Marx' teori om, hvordan merværdi skabes](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur2-10_ad23d6a808_csm_logo_1957ec42e6_6c04c93bc5.jpg)
![Figur 3.1 Sociale systemer - hierarkisk ordnede](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur3-1_ea521024b3_csm_logo_1957ec42e6_55dc8a2381.jpg)
![Figur 3.1 Sociale systemer - løst koblede](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur3-1_a_532ec99f91_csm_logo_1957ec42e6_2af335f222.jpg)
![Figur 3.2 Karakteristika ved systemer](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur3-2_31fa9098a5_csm_logo_1957ec42e6_55aeccc86b.jpg)
![Figur 3.3 Samfundets hierarkiske orden ifølge Parsons](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur3-3_80b9251bc2_csm_logo_1957ec42e6_c6fcb6f735.jpg)
![Figur 3.4 Social forandring ifølge Parsons](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur3-4_3e5d7d5ea2_csm_logo_1957ec42e6_606e108568.jpg)
![Figur 3.5 Funktionsanalysens forskellige niveauer](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur3-5_f3a2a2f105_csm_logo_1957ec42e6_8e71bd3038.jpg)
![Figur 3.6 Dysfunktioner i bureaukratiet](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur3-6_c3638906a3_csm_logo_1957ec42e6_f8ed08924c.jpg)
![Figur 3.7 Sociale systemer kommunikerer og håndterer kompleksitet ved udvikling af specialiserede de](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur3-7_8e46031bac_csm_logo_1957ec42e6_cd3f129a15.jpg)
![Figur 3.8 Forskellige typer af systemer](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur3-8_a54162b87c_csm_logo_1957ec42e6_ddb9018d44.jpg)
![Figur 3.9 Luhmanns kommunikationsmodel](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur3-9_9224e44b8b_csm_logo_1957ec42e6_2e6b4908f6.jpg)
![Figur 3.10 Funktionelt differentierede samfund, og eksempler på deres sociale systemer og delsysteme](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur3-10_969695abf5_csm_logo_1957ec42e6_9bc6da1698.jpg)
![Figur 4.1 Meads teori om ”jeg” og ”mig”](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur4-1_963e75cfc1_csm_logo_1957ec42e6_71e7d1c2cb.jpg)
![Figur 4.2 Reproduktion og transformation af verden gennem social samhandel](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur4-2_ea6378976a_csm_logo_1957ec42e6_4fe22fdb02.jpg)
![Figur 4.3 Sociologisk hverdagslivsforskning](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur4-3_9b7dc32520_csm_logo_1957ec42e6_b333ffa382.jpg)
![Figur 4.4 Frontstage og backstage](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur4-4_9a1759316f_csm_logo_1957ec42e6_42ff8fe7d1.jpg)
![Figur 4.5 Samhandling og sammenhængskraft](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur4-5_3b5c54972b_csm_logo_1957ec42e6_3672a5e7eb.jpg)
![Figur 4.6. Stigmatiseringens båndsløjfe](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur4-6_a49c3c95c5_csm_logo_1957ec42e6_b38d580214.jpg)
![Figur 5.1 Model af det sociale rum](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur5-1_85e2eb5714_csm_logo_1957ec42e6_87e6369aaa.jpg)
![Figur 5.2 Omveksling af økonomisk kapital til kulturel kapital](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur5-2_aa8ae53fe0_csm_logo_1957ec42e6_272786e8f1.jpg)
![Figur 5.3 Omveksling af kulturel kapital via økonomisk kapital til gode levekår](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur5-3_0c8bc67def_csm_logo_1957ec42e6_a04c1c7365.jpg)
![Figur 5.4 Omveksling af kulturel kapital via social kapital til økonomisk kapital](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur5-4_f773c28467_csm_logo_1957ec42e6_822185a5c7.jpg)
![Figur 5.5 Symbolsk kapital](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur5-5_37f442099c_csm_logo_1957ec42e6_b64e9039e7.jpg)
![Figur 5.6 Habitus og social placering](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur5-6_7d6d0bbe41_csm_logo_1957ec42e6_1bef052f7b.jpg)
![Figur 5.7 Skabelse og forandring af habitus](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur5-7_20def763f9_csm_logo_1957ec42e6_745d0c939c.jpg)
![Figur 5.8 Opdragelsesværdier blandt forældre med forskellig uddannelseslængde](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur5-8_db0a6b3682_csm_logo_1957ec42e6_ba7a8df6ea.jpg)
![Figur 5.9 Karakterer og social baggrund](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur5-9_5f5e71fd3d_csm_logo_1957ec42e6_39d81f1d18.jpg)
![Figur 6.2 System og livsverden hos Habermas](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur6-2_b3b75ead5d_csm_logo_1957ec42e6_7df2a45dcb.jpg)
![Figur 6.3 Illustration af teorien om systemets kolonisering af livsverdenen](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur6-3_aa8cb7a87e_csm_logo_1957ec42e6_3c87aa950f.jpg)
![Figur 6.4 Den gensidige påvirkning mellem system og livsverden](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur6-4_eaf87deafb_csm_logo_1957ec42e6_078f429dee.jpg)
![Figur 7.2 Forskellige opfattelser af integration](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur7-2_3f46332cc1_csm_logo_1957ec42e6_e3e34f7128.jpg)
![Figur 7.10 Andel der meget ofte eller ofte føler sig nervøs eller stresset. Procent 2005-2010](https://forlagetcolumbus.dk/typo3temp/assets/images/csm_figur7-11_dab8594dce_csm_logo_1957ec42e6_6fad4708ca.jpg)
- Figur 1.1 Hvordan kan man arve dårlige levekår?
- Figur 1.2 Den sociale arvs betydning
- Figur 1.3 Forskellig middellevetid for mænd mellem højeste og laveste indkomstkvartil
- Figur 1.4 Makro-, meso- og mikrosociologi
- Figur 1.5 Forskellige opfattelser
- Figur 2.1 Fællesskab og samfund ifølge Tönnies
- Figur 2.2 Det traditionelle og det moderne liv ifølge Simmel
- Figur 2.3 Durkheims sondring mellem mekanisk og organisk solidaritet
- Figur 2.4 To hovedspor i studiet af det sociale
- Figur 2.5 Durkheims model for udvikling af anomi og selvmord
- Figur 2.6 Traditionelt og moderne samfund ifølge Weber
- Figur 2.7 Basis og overbygning
- Figur 2.8 Marx' stadieteori over historiske produktionsmåder/samfundsformationer
- Figur 2.9 Marx' kritiske analysemodel
- Figur 2.10 Marx' teori om, hvordan merværdi skabes
- Figur 3.1 Sociale systemer - hierarkisk ordnede
- Figur 3.1 Sociale systemer - løst koblede
- Figur 3.2 Karakteristika ved systemer
- Figur 3.3 Samfundets hierarkiske orden ifølge Parsons
- Figur 3.4 Social forandring ifølge Parsons
- Figur 3.5 Funktionsanalysens forskellige niveauer
- Figur 3.6 Dysfunktioner i bureaukratiet
- Figur 3.7 Sociale systemer kommunikerer og håndterer kompleksitet ved udvikling af specialiserede de
- Figur 3.8 Forskellige typer af systemer
- Figur 3.9 Luhmanns kommunikationsmodel
- Figur 3.10 Funktionelt differentierede samfund, og eksempler på deres sociale systemer og delsysteme
- Figur 4.1 Meads teori om ”jeg” og ”mig”
- Figur 4.2 Reproduktion og transformation af verden gennem social samhandel
- Figur 4.3 Sociologisk hverdagslivsforskning
- Figur 4.4 Frontstage og backstage
- Figur 4.5 Samhandling og sammenhængskraft
- Figur 4.6. Stigmatiseringens båndsløjfe
- Figur 5.1 Model af det sociale rum
- Figur 5.2 Omveksling af økonomisk kapital til kulturel kapital
- Figur 5.3 Omveksling af kulturel kapital via økonomisk kapital til gode levekår
- Figur 5.4 Omveksling af kulturel kapital via social kapital til økonomisk kapital
- Figur 5.5 Symbolsk kapital
- Figur 5.6 Habitus og social placering
- Figur 5.7 Skabelse og forandring af habitus
- Figur 5.8 Opdragelsesværdier blandt forældre med forskellig uddannelseslængde
- Figur 5.9 Karakterer og social baggrund
- Figur 6.2 System og livsverden hos Habermas
- Figur 6.3 Illustration af teorien om systemets kolonisering af livsverdenen
- Figur 6.4 Den gensidige påvirkning mellem system og livsverden
- Figur 7.2 Forskellige opfattelser af integration
- Figur 7.10 Andel der meget ofte eller ofte føler sig nervøs eller stresset. Procent 2005-2010