Afsnit 14.1
- Hvad er en kønsnorm?
- Hvad er specielt i forhold til synet på køn i institutionerne i Sverige?
- Hvor har de denne holdning i Sverige?
- Hvilken betydning får uddannelsesniveauet i forhold til samvær med børn?
- Hvilke tre kønsideologier opstiller Hochschild?
Afsnit 14.2
- Hvorfor kan man argumentere for, at mænd generelt er udfordret i dagens samfund?
Afsnit 14.3
- Er der forskelle på, hvordan drenge og piger klarer sig i skolen?
- Hvad menes der med at drenge er udsat for et krydspres?
- Hvordan kan overvejelserne om drenge og pigers uddannelsesvalg kobles sammen med Bourdieus overvejelser om habitus?
Afsnit 14.4
- Hvad er karakteristisk for det biologiske køn?
- Hvad menes der med det sociale køn?
- Hvordan opfatter Butler køn?
- Hvordan er Butler inspireret af Foucault?
- Hvad menes der med at kønnet er performativt?
- Hvad er en queer-teori?