Forlaget Columbus

Medier og politisk kommunikation

Litteratur - kapitel 2

  • Bennett, W. Lance (2016): ’Indekseringsteori’ i Økonomi og Politik, oktober 2016
  • Blach-Ørsten, Mark (2011): ’Politiske skandaler i danske medier 1980-2010’ i Politik, nummer 3, årgang 14, 2011
  • Blach-Ørsten, Mark og Willig, Mark & Ida (2016): ‘Det danske mediesystem’ i Thomas Olesen (red) (2016): Medier, politik og samfund, Hans Reitzels Forlag
  • Elmelund-Præstekær, Christian (2017): ’Hvordan dækkede aviserne valgkampen?’ i K.M. Hansen & R. Stubager (red.): Oprør fra udkanten: folketingsvalget 2015, København: Djøf / Jurist- og Økonomforbundet
  • Haagerup, Ulrik (2017): Constructive news, Aarhus Universitetsforlag
  • Hallin, Daniel og Mancini, Paolo (2004): Comparing Media Systems, Cambridge University Press
  • Jørgensen, Søren Schultz og Westergård, Per (2018): Den journalistiske forbindelse
  • Kulturministeriet (2017): Mediernes udvikling i Danmark. Globaliseringen af den danske mediebranche, Slots og kulturstyrelsen
  • MyNewsDesk (2016): Journalism trends 2016
  • Schudson, Michael (2003): The sociology of news, Jeffrey C. Alexander
  • Skovsgaard, Morten og van Dalen, Arjen (2016): ’Politiske skandaler’ i Thomas Olesen (red) (2016): Medier, politik og samfund, Hans Reitzels Forlag
  • Sådan genopfinder nyhedsmediet sin relation til borgerne – og sin relevans for demokratiet, Gyldendal Business
  • Thompson, John B. (2002): Den politiske skandale, Hans Reitzels Forlag
  • Vreese, Claes de og Esser, Frank, Hopmann, David N. (red) (2017): Comparing political journalism, Routledge

Jeg handler som

Skole

Forlaget Columbus

Offentlig institution
(for skolens ansatte)

Privat

Forlaget Columbus

Privatkunde
(privat, studerende
og virksomhed)