Forlaget Columbus

Medier og politisk kommunikation

Tjek på lektien - kapitel 1

  • 1. Hvilke to overordnede kommunikationsformer er der?
  • 2. Hvilke fem elementer kan en kommunikationsprocess opdeles i?
  • 3. Hvordan ligger der i forståelsen ”kommunikation som ritual”?
  • 4. Hvordan kan politisk kommunikation defineres?
  • 5. Hvad er de vigtigste politiske aktører i Danmark?
  • 6. Hvad er framing og hvilke fire dele indgår der i en framing proces?
  • 7. På hvilken måde er priming forskelligt fra framing?
  • 8. Hvordan kan medialisering defineres?
  • 9. Nævn andre områder end politik, der er præget af medialiseringen?
  • 10. Hvilke karakteriserer de fire historiske faser som relationen mellem medier og politik er gået igennem i Danmark?
  • 11. Hvilke fire begreber bruger Stig Hjarvard til at analysere medierne som en institution i samfundet?
  • 12. Nævn nogle af de måder hvormed mediernes logik præger form og indhold af nyheder?
  • 13. Hvordan bidrager medierne til det offentlige samtykke?

Jeg handler som

Skole

Forlaget Columbus

Offentlig institution
(for skolens ansatte)

Privat

Forlaget Columbus

Privatkunde
(privat, studerende
og virksomhed)