Tjek på lektien - kapitel 4
- 1. Hvilke fire forandringer har fundet sted indenfor politisk kommunikation i nyere tid?
- 2. Hvilke faktorer bestemmer en politisk kampagne?
- 3. Må der sendes politiske reklamer i dansk TV?
- 4. Hvordan bliver statsstøtten til de politiske partier tildelt i Danmark?
- 5. Hvilke faktorer bestemmer et partis politik ifølge Björn Molins model?
- 6. Hvad er forskellen på førsteordensvalg og andenordensvalg?
- 7. Hvilke tre vælgertyper arbejder man med når man planlægger en valgkampagne?
- 8. Hvordan blev firmaet Cambridge Analytica brugt i USA's valgkampagne i 2016?
- 9. Hvad fokuserer en konkurrentanalyse typisk på?
- 10. Giv nogle eksempler på, hvordan man kan spinne medierne?
- 11. Forklar retorikkens tre kernebegreber patos, logos og etos?
- 12. Hvorfor er negative kampagner mere udbredte i USA end i Danmark?