Forlaget Columbus

Medier og politisk kommunikation

Tjek på lektien - kapitel 4

  • 1. Hvilke fire forandringer har fundet sted indenfor politisk kommunikation i nyere tid?
  • 2. Hvilke faktorer bestemmer en politisk kampagne?
  • 3. Må der sendes politiske reklamer i dansk TV?
  • 4. Hvordan bliver statsstøtten til de politiske partier tildelt i Danmark?
  • 5. Hvilke faktorer bestemmer et partis politik ifølge Björn Molins model?
  • 6. Hvad er forskellen på førsteordensvalg og andenordensvalg?
  • 7. Hvilke tre vælgertyper arbejder man med når man planlægger en valgkampagne?
  • 8. Hvordan blev firmaet Cambridge Analytica brugt i USA's valgkampagne i 2016?
  • 9. Hvad fokuserer en konkurrentanalyse typisk på?
  • 10. Giv nogle eksempler på, hvordan man kan spinne medierne?
  • 11. Forklar retorikkens tre kernebegreber patos, logos og etos?
  • 12. Hvorfor er negative kampagner mere udbredte i USA end i Danmark?

Jeg handler som

Skole

Forlaget Columbus

Offentlig institution
(for skolens ansatte)

Privat

Forlaget Columbus

Privatkunde
(privat, studerende
og virksomhed)