Forlaget Columbus

Medier og politisk kommunikation

Tjek på lektien - kapitel 5

  • 1. Hvilke to typer af interesseorganisationer er der?
  • 2. Der er typisk fem faser i en lovgivningsproces. I hvilke faser skal man forsøge at påvirke politisk, hvis man skal have mest effekt?
  • 3. Beskriv de tre strategier for politisk indflydelse som interesseorganisationer benytter sig af.
  • 4. Hvor er legitimitet og troværdighed vigtige for journalister, når de dækker sager som interesseorganisationer arbejder for?
  • 5. Ganske få organisationer løber med størstedelen af opmærksomheden fra medierne. Hvad er det de har som de andre ikke har?
  • 6. En tænketank defineres af tre elementer. Hvilke?
  • 7. Kan man sige, at tænketanke er en form for uafhængige eksperter?
  • 8. Hvorfor er de særligt vigtigt for ideelle organisationer er det vigtigt at være synlige i medierne?
  • 9. Forklar begrebet connective action og dets betydning for politiske aktivister.

Jeg handler som

Skole

Forlaget Columbus

Offentlig institution
(for skolens ansatte)

Privat

Forlaget Columbus

Privatkunde
(privat, studerende
og virksomhed)