Oplæg til arbejdsplan for kapitel 3 (baseret på 60 minutters lektioner)
1. lektion:
Lektier:
- Læs til og med afsnit 3.2. og besvar undervejs følgende spørgsmål:
- Hvilke begrundelser har Frankrig for at drive kapervæsen mod Spanien?
- Hvilken betydning har den franske strategi for Spanien?
- Lav derudover Opgave A
Lektionsplan:
- Kort gennemgang af besvarelserne
- Læs afsnit 3.3. og påbegynd evt. arbejdet med Opgave B
2. lektion:
Lektier:
- Lav Opgave B
- Læs afsnit 3.4. og besvar følgende spørgsmål undervejs:
- Hvilken betydning har de religiøse brydninger indenrigspolitisk for Frankrig?
- Hvilken betydning har de religiøse brydninger sikkerhedspolitisk for Frankrig?
- Hvilken betydning har de religiøse brydninger udenrigspolitisk for Frankrig
Lektionsplan:
- Diskutér besvarelserne af opgaven. Herefter kan arbejdes videre med opgaven ved f.eks. …
- ...at indsætte henvisninger i afsnittet og diskutere kriterierne herfor
- ...at omskrive afsnittet så det i større/mindre grad er plagiat
- Gennemgå spørgsmålene til afsnit 3.4.
3. lektion:
Lektier:
- Læs afsnit 3.5. og skriv de tre vigtigste pointer ned fra afsnittet.
Lektionsplan:
- Par/gruppearbejde. Eleverne diskuterer indbyrdes, hvad de har valgt af pointer fra afsnit 3.5. og på baggrund af disse opstilles 1-2 historisk(e) problemstilling(er) som gruppen også besvarer.
- I opponentgrupper præsenteres gruppernes problemstillinger og besvarelser og grupperne giver hinanden feedback herpå.
- Lav evt. Opgave C