Afsnit 3.1
- Forklar indholdet i flexicurity-modellen og hvad trekantens tre hjørner viser.
- Hvad indeholder velfærdsdimensionen i flexicurity-modellen?
- Hvilke elementer indeholder sporskiftet i arbejdsmarkedspolitikken i 1993-94?
- Hvad er forskellen på en welfare contra workfare-strategi i arbejdsmarkedspolitikken?
- Forklar indholdet i stramningsstrategien.
- Forklar indholdet i en opkvalificeringsstrategi (learnfare).
Afsnit 3.2
- Hvad vil det sige at arbejdsmarkedspolitikken er markedsunderstøttende?
- Forklar hvordan øget arbejdsudbud kan skabe øget beskæftigelse.
- Redegør for de forskellige former for fleksibilitet.
- Hvad vil det sige at arbejdsmarkedspolitikken er markedskorrigerende?
Afsnit 3.3
- Forklar på hvilke områder flexicurity-modellen udfordres.
- Hvordan udfordres velfærdsdimensionen i flexicurity?
- Forklar begrebet prekariat og hvori består den radikale fleksibilitet?
- Hvad vil det sige at arbejdsmarkedet er todelt?
- Hvad er platformsarbejde og nultimerskontrakter?
- Hvordan adskiller flexicarity-modellen sig fra flexicurity-modellen?
- Hvad vil det sige, at der sker en defamiliarisering af velfærdsfunktioner?
Afsnit 3.4
- Hvorfor kan arbejdsmarkedspolitikken karakteriseres som fordelingspolitik?
- Hvad er 1.generationsreformer i forhold til at øge arbejdsudbuddet?
- Hvordan kommer manglen på arbejdskraft til udtryk?
- Hvad er der gjort og kan der gøres for at øge arbejdsudbuddet generelt? Og for bestemte grupper?
- Hvad vil det sige, at der er arbejdspligt?