Forlaget Columbus

Psykologi - fra celle til selfie (2. udg.)

KAPITEL 4: SENMODERNITET, IDENTITET OG LIVSSTIL

  1. Hvordan påvirker samfundet individet i vores tid?
  2. Er der livsstile og trends, der kan siges at være typiske for store grupper af mennesker og hele generationer?
  3. Hvorfor mon fitness er blevet så udbredt de sidste 40 år?
  4. Er vor tids mennesker mere selvcentrerede end før i tiden?

4.9. Mediesocialisering

  1. Er den iscenesatte virkelighed, man oplever gennem medierne, en falsk virkelighed?
  2. Hvilken værdi har den medieformidlede virkelighed?
  3. Hvordan kan medierne manipulere med den enkelte?
  4. Har du selv mærket at blive påvirket af medierne?
  5. Er det mediernes konstante billedstrøm, der får folk til at stræbe efter bestemte mål?
  6. Er man 100 % den samme på internettet, som man er i virkeligheden?

Jeg handler som

Skole

Forlaget Columbus

Offentlig institution
(for skolens ansatte)

Privat

Forlaget Columbus

Privatkunde
(privat, studerende
og virksomhed)