BTL
- Forklar hvilken betydning en virksomheds slogan har i forbindelse med dens promoveringsstrategi.
- Forklar fordele og ulemper ved at virksomhedens logo i forbindelse med dens promoveringsstrategi.
- Forklar fordele og ulemper ved word-of-mouth promotion.
- Forklar fordele og ulemper ved direkte marketing
- Forklar fordele og ulemper ved promoverende salg
- Forklar fordele og ulemper ved at anvende sponsering som en del af virksomhedens promoveringsstrategi
- Forklar hvad ambush marketing betyder?
- Forklar fordele og ulemper ved product placement
Marketingmix - Mille og Lykke
- Undersøg, hvordan Mille & Lykke anvender big data i forbindelse med virksomhedens marketingmix.
- Undersøg Mille & Lykkes kundesegment.
- Undersøg Mille & Lykkes marketingmix med fokus på produkt og promotion.
- Undersøg, hvordan Mille & Lykke differentierer sig fra konkurrenterne.
- Undersøg virksomhedens styrker og svagheder. Diskutér herefter hvordan virksomheden kan vækste.
Materiale:
Løvens Hule: Løvernes kamp mod hinanden og iværksættere. DR1. 5.1.2023. Fra minut 1 til minut 15,47.
Hør evt. podcasten: Mille & Lykke – Første investering i den nyeste sæson af Løvens Hule. Mille & Lykke - Den første investering i den nyeste sæson af Løvens Hule | Iværksætterhistorier (ivaerksaetterhistorier.dk)
Arla og green-washing
Læs artiklen:Forbrugere bliver vildledt af Arlas CO2-kampagne. Børsen. 9.2.2021.
- Undersøg Arlas kampagne ud fra AIDA-modellen
- Diskutér, hvilke muligheder og begrænsninger der er ved Arlas kampagne.
Skema til Above-the-line
TV | Radio | Aviser | Magasiner | Biografer | Outdoor-reklamer | |
---|---|---|---|---|---|---|
Fordele ved reklameformen | ||||||
Ulemper ved reklameformen | ||||||
Prisen - er det dyrt eller billigt? | ||||||
Er det let at ramme segmentet? Forklar hvorfor/hvorfor ikke | ||||||
Eksempler på virksomheder der anvender denne form for promotion |