Forlaget Columbus

Luk virksomheden op, 3. udg.

BTL

  1. Forklar hvilken betydning en virksomheds slogan har i forbindelse med dens promoveringsstrategi.
  2. Forklar fordele og ulemper ved at virksomhedens logo i forbindelse med dens promoveringsstrategi.
  3. Forklar fordele og ulemper ved word-of-mouth promotion.
  4. Forklar fordele og ulemper ved direkte marketing
  5. Forklar fordele og ulemper ved promoverende salg
  6. Forklar fordele og ulemper ved at anvende sponsering som en del af virksomhedens promoveringsstrategi
  7. Forklar hvad ambush marketing betyder?
  8. Forklar fordele og ulemper ved product placement

Marketingmix - Mille og Lykke

  1. Undersøg, hvordan Mille & Lykke anvender big data i forbindelse med virksomhedens marketingmix.
  2. Undersøg Mille & Lykkes kundesegment.
  3. Undersøg Mille & Lykkes marketingmix med fokus på produkt og promotion.
  4. Undersøg, hvordan Mille & Lykke differentierer sig fra konkurrenterne.
  5. Undersøg virksomhedens styrker og svagheder. Diskutér herefter hvordan virksomheden kan vækste.

Materiale:

Løvens Hule: Løvernes kamp mod hinanden og iværksættere. DR1. 5.1.2023. Fra minut 1 til minut 15,47.

Hør evt. podcasten: Mille & Lykke – Første investering i den nyeste sæson af Løvens Hule. Mille & Lykke - Den første investering i den nyeste sæson af Løvens Hule | Iværksætterhistorier (ivaerksaetterhistorier.dk)

Arla og green-washing

Læs artiklen:Forbrugere bliver vildledt af Arlas CO2-kampagne. Børsen. 9.2.2021.

  1. Undersøg Arlas kampagne ud fra AIDA-modellen
  2. Diskutér, hvilke muligheder og begrænsninger der er ved Arlas kampagne.

Skema til Above-the-line

3.10: Promotion - hvordan skaber virksomheden opmærksomhed om produktet?

TV

Radio

Aviser

Magasiner

Biografer

Outdoor-reklamer

Fordele ved reklameformen

Ulemper ved reklameformen

Prisen - er det dyrt eller billigt?

Er det let at ramme segmentet? Forklar hvorfor/hvorfor ikke

Eksempler på virksomheder der anvender denne form for promotion

swipe

Jeg handler som

Skole

Forlaget Columbus

Offentlig institution
(for skolens ansatte)

Privat

Forlaget Columbus

Privatkunde
(privat, studerende
og virksomhed)