Forlaget Columbus

Luk virksomheden op, 3. udg.

Købsbeslutning på B2C-markedet

  1. Forklar forskellen på en vertikal og en horisontal opinionsleder. Forklar hvordan forskellige opinionsledere kan påvirke forbrugsadfærden.
  2. Forklar hvordan Maslows behovspyramide kan anvendes til at forklare købsadfærden på B2C-markedet? Hvorfor er der vigtigt, at virksomheden har viden om forbrugernes behov?
  3. Opstil en model der kan forklare, hvad der påvirker forbrugernes købsadfærd. Du skal anvende viden fra PEST-analysen, marketingmixet, Maslow og opinionsleder.

Købstyper og sociale købsmotiver

  1. Hvad forstås ved begrebet impulskøb?
  2. Hvad forstås ved begrebet vanekøb?
  3. Hvad forstås ved begrebet overvejelseskøb?
  4. Hvad betyder begrebet band-waggon-effekten?
  5. Hvad betyder begrebet veblen-effekten?
  6. Hvad betyder begrebet snob-effekten?
  7. Hvad betyder begrebet thrifty-effekten?

Købsadfærd og Hansens Is

  1. Redegør kort for artiklens indhold ved hjælp af relevante fagbegreber.
  2. Undersøg Hansens Is’ kundesegment, og undersøg hvordan virksomheden kan påvirke forbrugernes købsadfærd.
  3. Med udgangspunkt i ovenstående om Hansens Is skal du perspektivere til dit projekt. I din perspektivering skal du have fokus på, hvordan de to virksomheder kan positionere sig på markedet.

Materiale:

Brødrehældermillionstrategii100-årigismaskine. Børsen. 8.3.2022.

En is-oplevelse til mave og hjerne. Lokalavisen Frederikssund. 27.5.2022.

swipe

Jeg handler som

Skole

Forlaget Columbus

Offentlig institution
(for skolens ansatte)

Privat

Forlaget Columbus

Privatkunde
(privat, studerende
og virksomhed)