Tjek på lektien: Afsnit 5.1: Hvad er kvalitativ metode?
- Hvad er kvalitativ metode?
- Giv eksempler på, hvordan en kvalitativ undersøgelse laves
- Forklar, hvad forskellen på kvalitativ og kvantitativ metode er
Tjek på lektien: Afsnit 5.2: Hvordan forbereder man sin interviewundersøgelse?
- Redegør for de tre faser i en interviewundersøgelse
- Redegør for de tre typer af interviews, og forklar forskellen på dem
- Hvad er et fokusgruppeinterview?
- Hvordan vælger man sin interviewperson?
- Hvad er en operationalisering?
- Forklar, hvordan man operationaliserer sine teoretiske spørgsmål med udgangspunkt i figur 5.7
- Diskuter, hvilke faldgruber man skal være opmærksom på, når man operationaliserer. Inddrag gerne begreberne validitet og reliabilitet
Tjek på lektien: Afsnit 5.3: Hvordan gennemfører man sin interviewundersøgelse?
- Hvilke retningslinjer er der for det gode interview?
- Forklar, hvordan man kan forberede sig på at lave et interview og hvad man skal være opmærksom på undervejs
Tjek på lektien: Afsnit 5.4: Hvordan efterbehandler man sine data?
- Hvad betyder det at transskribere sit interview?
- Hvad vil det sige at kode sit interview?
- Hvad er forskellen på lukket og åben kodning?
- Forklar, hvordan man bruger hoved- og underkoder i kodning af et interview
- Gennemgå det kodede interview i afsnit 5.4 og overvej, om du er enig i kodningen
- Diskuter, hvilke faldgruber man skal være opmærksom på i kodningen af sit interview. Inddrag gerne begreberne validitet og reliabilitet
- Hvad er et display er og hvilke kriterier er der for et display?
- Forklar, hvordan man bruger et display i praksis og forklar funktionen af et display til formidling
Tjek på lektien: Afsnit 5.5: Hvad er styrkerne og svaghederne ved interviews og kvalitativ metode?
- Hvad er styrkerne ved kvalitativ metode?
- Hvad er svaghederne ved kvalitativ metode?
- Diskuter i hvilke tilfælde det er bedst at bruge hhv. kvalitativ og kvantitativ metode